Autófenntartás Németországban

Több
8 éve 11 hónapja #39234 Írta: mahlzeit
mahlzeit válaszolt a következő témában: Autófenntartás Németországban

DECOTEXT írta:

ressinka025 írta: Itt nálunk olyan közel van minden, (boltok, iskola, stb) hogy nem is gondolkodom autóvásárlásban. Ha bemegyünk pl. Karlsruhe-ba valamiért, (állatkert, vagy valami program) akkor veszek ötőnknek egy napijegyet ami 9,80 euro, és egész nap utazgathatok úgy hogy a megállók szinte minden fontosabb hely előtt helyezkednek el. Akkor meg minek fizessek biztosítást, adót, üzemanyagot?


Teljesen igazad van Ressinka! Most már csak azt kell kiszámolni, hogy ha öten pl. Mo.-ra akatok menni, vagy netán valamelyik európai országba szándékoztok szabira menni, hogy akkor hogyan néz ki a dolog?? Addig amig csak a szomszédba jártok minden okés, de hát nem csak ebből áll az élet (gondolom). S itt most még azt nem is elemeztem, hogy öt személynek csomagja is van.....

Egy hasznalt auto olyan evi 4500-6500EUR evi 15-20e km hasznalattal. Ez netto adozas utan ugye:) A te autod meg dragabb vagy evi 2-3e el mert ujonnan vetted.
Ebbol lehet kalkulalni:) Kinek mi eri meg mi a kenyelmes es mi nem.

Nyaralni altalaban repul az ember, mert meg Del-Europa sincs tul kozel vagy ugye hazamegy Mo.-ra:) A Magyar tenger partjara. Lehet kalkulalni mennyi a repjegy Mo.-ra vagy autoberles etc..

En autot vettem es azt hasznalom, de nem gond a csaladi budzseben. Ellenben kiszamoltam elotte, hogy nem igazan eri meg anyagilag. A kenyelemnek ara, amit vagy megfizetsz vagy nem akarod(nincs szukseged ra.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: gejza

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 11 hónapja #39275 Írta: ricnag
ricnag válaszolt a következő témában: Autófenntartás Németországban

Évi 4500-6500€ az éves fenntartási költség!? Ez mégis hogy jött ki? És azt írod, hogy az új autónak még plusz 2-3000€.
Mi is autóvásárlás előtt állunk. Újban gondolkozunk, hitelre, részletre. Leírom, mire jutottunk a költségeket illetően:

A törlesztőrészlet: max. 100€ / hó (de valószínűleg az önrészünk függvényében még kevesebb lesz)
A kötelező biztosítás: 15€ / hó (a vásárláshoz adja a kereskedő, akciós ár)
Benzin: 50€ / hó (az előző évi autóhasználatunk alapján átlagosan ennyiből kijöttünk)
Adó: 72€ / év (C környezetvédelmi kategória, ennyi az adó)

Ez éves szinten összesen: 2052€.

Mivel az autó új, nagy valószínűséggel egy pár évig nem lesz semmilyen műszaki problémája, így javításra nem kell költeni. Ha mégis, a kereskedés 2 év garanciát vállal. Ezen az éves költségen felül, ami plusz kiadás lesz, az az ablakmosó folyadék időről időre és télen a téligumi cseréje. Szóval akárhogyan számolom, nekem sehogy nem jön ki az új autónál fenntartási költségként az általad említett évi 7-10.000€. Szóval kíváncsi lennék egy tételes levezetésre, hogy hogyan is jött ki ez a szám?

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 11 hónapja #39279 Írta: Gergoo
Gergoo válaszolt a következő témában: Autófenntartás Németországban

Az amire jutottál a költségeket illetően az nálam az ún. "dedómatek" :chuckle: amit szerintem minimum a magyar lakosság 70%-a is művel!
Kezdjük azzal, hogy milyen hosszú ideig tervezitek ezt a kocsit? Ha ez megvan, akkor csak oszd el az értékvesztést ezzel az idővel!
A következő felhasználók mondtak köszönetet: gejza, zpisti

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 11 hónapja #39280 Írta: mahlzeit
mahlzeit válaszolt a következő témában: Autófenntartás Németországban

ricnag írta: Évi 4500-6500€ az éves fenntartási költség!? Ez mégis hogy jött ki? És azt írod, hogy az új autónak még plusz 2-3000€.
Mi is autóvásárlás előtt állunk. Újban gondolkozunk, hitelre, részletre. Leírom, mire jutottunk a költségeket illetően:

A törlesztőrészlet: max. 100€ / hó (de valószínűleg az önrészünk függvényében még kevesebb lesz)
A kötelező biztosítás: 15€ / hó (a vásárláshoz adja a kereskedő, akciós ár)
Benzin: 50€ / hó (az előző évi autóhasználatunk alapján átlagosan ennyiből kijöttünk)
Adó: 72€ / év (C környezetvédelmi kategória, ennyi az adó)

Ez éves szinten összesen: 2052€.

Mivel az autó új, nagy valószínűséggel egy pár évig nem lesz semmilyen műszaki problémája, így javításra nem kell költeni. Ha mégis, a kereskedés 2 év garanciát vállal. Ezen az éves költségen felül, ami plusz kiadás lesz, az az ablakmosó folyadék időről időre és télen a téligumi cseréje. Szóval akárhogyan számolom, nekem sehogy nem jön ki az új autónál fenntartási költségként az általad említett évi 7-10.000€. Szóval kíváncsi lennék egy tételes levezetésre, hogy hogyan is jött ki ez a szám?

Nem fenntartas, hanem bekerulesi koltseg!
Az auto amortizaciot bele kell szamolni. Uj autora azert nem artana egy full casco. ami nem havi 15EUR. A tema kezdo soforrel indult, ahol a biztositas nem 15EUR per ho.
Attol, hogy uj auto, van kotelezo szervize, evi nahny 100EUR es kell ra teli gumi szett amit szinten nem adnak ingyen es nem teszik fel ingyen.
A bekerules evi 20e km-el volt szamolva.
Nalad meg szamolni kell a hitel kamataval es a nem art az autoban allo penz kamatkiesessel is szamolni. Ha a apenz nem autoban all, akkor kamatot/nyereseget termel.
Az egyeb jarulekos koltsegeket, mint ablaktorlo folyadek, mosas, parkolas, ablaktorlo lapat, nem jelentos osszeg, de hosszabtavon szamolni kell vele. 2 ev utan nincs garanciad stb..

Ha ezeket szepen kiszamolod 3-6 eves tavlatban es eves szintre visszaosztod akkor ez jon ki. Volt egy link elozo hozzaszolasaimban a kiszamolo blogrol, ott kitoltheted az excel tablet es megnezheted a te sajat esetedre mennyibe fog kerulni az auto.

Auto fenntartasnal alaphiba szetvalasztani az uzemkoltseget a total koltsegtol es legtobben cask az uzemkoltseget hasonlitgatjak a buszjegy araval.

A 7-10e EUR meg ugy nez ki, hogy ha vessel egy uj autot 40e EUR-ert es 6 evesen eladod 10e EUR-ert 6 ev utan, akkor az neked min. evi 5e EUR csak az amortizacio es akkor kamatkieseseket meg nem is szamoltam. Olcsobb uj autonal vessel mondjuk 25e EURert valamit es aladot 6 evesen 5e EUR-ert akkor az neked evi 4e EUR.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Gergoo, jánurb

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 11 hónapja #39281 Írta: gejza
gejza válaszolt a következő témában: Autófenntartás Németországban

ricnag írta: Évi 4500-6500€ az éves fenntartási költség!? Ez mégis hogy jött ki? És azt írod, hogy az új autónak még plusz 2-3000€.
Mi is autóvásárlás előtt állunk. Újban gondolkozunk, hitelre, részletre. Leírom, mire jutottunk a költségeket illetően:

A törlesztőrészlet: max. 100€ / hó (de valószínűleg az önrészünk függvényében még kevesebb lesz)
A kötelező biztosítás: 15€ / hó (a vásárláshoz adja a kereskedő, akciós ár)
Benzin: 50€ / hó (az előző évi autóhasználatunk alapján átlagosan ennyiből kijöttünk)
Adó: 72€ / év (C környezetvédelmi kategória, ennyi az adó)

Ez éves szinten összesen: 2052€.

Mivel az autó új, nagy valószínűséggel egy pár évig nem lesz semmilyen műszaki problémája, így javításra nem kell költeni. Ha mégis, a kereskedés 2 év garanciát vállal. Ezen az éves költségen felül, ami plusz kiadás lesz, az az ablakmosó folyadék időről időre és télen a téligumi cseréje. Szóval akárhogyan számolom, nekem sehogy nem jön ki az új autónál fenntartási költségként az általad említett évi 7-10.000€. Szóval kíváncsi lennék egy tételes levezetésre, hogy hogyan is jött ki ez a szám?


Hááát, ha te havi 50 eurót költesz benzinre, akkor szerintem eleve nem sok értelme van autót venni.... :-)
Biztosítás havi 15.-ért akciósan ? Nem néztél be valamit ? Mármint az idötartamot illetöen ? Mert van ilyen tényleg, söt olyan is, hogy "ingyen" (egy fenét ingyen - benne van a törlesztörészletben vagy lízingdíjban...),de legtöbbször az ilyen szuper akciók csak korlátozott idöre szólnak: egy év, stb.
További hiányzó tételek a költségvetésedböl:
- ÉRTÉKVESZTÉS !!! (mint Gergö is rögtön megjegyezte....)
- szervízköltség ?? Javításra ott a garancia, az igaz, de ugye "kötelezö" szervíz, olajcsere, egyebek fizetösek ám, még ha kisautónál nem is olyan horribilis tételröl beszélünk. Kopóalkatrészek ?? (Ha már az ablakmosót bekalkuláltad nem árt beleszámolni pl. a fékbetét/féktárcsa stb. tételeket is, nagyságrendekkel nagyobb költségek ugyebár....)
- Parkolási díjak (ha vannak, "rossz" helyen lakva/dolgozva komoly tétel lehet...)
- Új autó ? Casco ? Részcasco ? - anélkül nem aludnék nyugodtan...
- Törlesztörészlet max. 100 €/hó ? Mennyi az ár, mennyi a sajátrész ? Mit kell fizetni a VÉGÉN ?
- stb.

Tudod hogy hívják németül az ilyen kalkulációt ? "Milchmädchenrechnung" .... :-)
Mahlzeit kolléga az idézett 2-3000 €/év plussz összeget (ez lenne az értékvesztés) egy 20-30e €-ós autóhoz írta konkrétan, ami ráadásul csak átlagos, mivel az elsö három év a legdurvább az értékvesztésnél.....

Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • DECOTEXT
  • DECOTEXT profilkép
  • Nem elérhető
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Messziröl jött ember túl késön ér ide!
Több
8 éve 11 hónapja - 8 éve 11 hónapja #39287 Írta: DECOTEXT
DECOTEXT válaszolt a következő témában: Autófenntartás Németországban

Kétségtelen, hogy az amortizációt is bele lehet számolni a költségekbe így egy új kocsinak az első évben valóban magas a fenntartási díja! A 15 eurós biztosítást
én sem tartom reálisnak, vagy olyan, hogy szükség esetén semmit nem fizet.

Az amortizációnak azonban teljesen más íze lesz ha elmondom, hogy az előző szintén új autót 260 ezer km-rel adtam el 8,5 évesen mert nem eladásra és seftelésre vesszük a kocsikat hanem használati eszköznek! Ráadásul annak is 5 éves, teljes garanciája volt! Ilyen nézetben már másképpen néz ki a gk tartás!

Egy régi, pár ezer eurós kocsi, ezt nem csinálja meg, mert a gatyám is rámegy a javításokra és a műszakira! s mégis a régi rom marad! Azért adtuk el 260 ezernél mert kezdett "köhögni" s úgy tűnt, hogy kezdenek előjönni valamik.....! A 8,5 év alatt egyszer volt egy garanciális vízpumpa javítás!

DCT

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!